Publicaciones de Psicología del Tráfico y Seguridad Vial

2002

Carbonell, E. J. y Martín del Río, B. (2002). Some Insights on how to Work with Human Error in Traffic Behaviour. En R. Fuller y J. A. Santos (Eds.), Human Factors for Highway Engineers (pp. 147-159). Amsterdam: Pergamon. Elsevier Science.

2000

Martín Del Río, B. (2000). La Aeronáutica como Área de Investigación Psicológica . Valencia: Cristóbal Serrano Villalba.

1999

Gómez, C., Carbonell, E. y Martín del Río, B. (1999). Análisis conceptual del término vigilancia desde principios del S. XX hasta la actualidad: Una perspectiva histórica. Revista de Historia de la Psicología, 20(3-4), 415-428.

Martín Del Río, B. (1999). Análisis Motivacional de la Elección del Transporte Urbano. Valencia: Cristóbal Serrano Villalba.

Monteagudo, M. J. y Martín del Río, B. (1999). Las grandes áreas de investigación y desarrollo en tráfico: La Psicología del Tráfico Aéreo en España. En M. J. Monteagudo (Ed.), La Profesionalización de la Psicología en España: El caso singular de la Psicología del Tráfico y la Seguridad Vial (pp. 41-66). Valencia: Cristóbal Serrano Villalba.

1998

Gómez, C., y Martín del Río, B. (1998). Análisis del término vigilancia en los años 90: Activación vs. Atención Sostenida. Anuari de Psicologia, 5(1), 31-60.

1996

Carbonell, E., Pastor, G., Martín del Río, B. y Canet, F. (1997). Reviewing the concept of human error and its impact on safety. En Human Factors in Road Traffic. Traffic Psychology and Engineering (pp. 84-90). Braga: Centro de Estudos em Educaçao e Psicologia da Universidade do Minho.

Chisvert, M., Monteagudo, M. J. y Martín del Río, B. (1997). Evaluation of the efficiency of the intervention programs designed to reduce accident risk: Some considerations on evaluation methods and strategies. En Human Factors in Road Traffic. Traffic Psychology and Engineering (pp. 176-185). Braga: Centro de Estudos em Educaçao e Psicologia da Universidade do Minho.